坂本誠のフィジカルトレーニング

パーソナルトレーナーの目線から、減量やトレーニングについて書いています

音楽を聴きながらなら部屋でも楽に走れる. If you listen to music, you can run easily in the room.

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私はスロージョギングのインストラクターでもあり、パーソナルトレーナーでもあります。そこで、いろんなことを試しています。

最近は部屋の中でもずっとジョギングをしています。目的は一つです。「食べて体重を維持するためにはどれくらいの運動をしたらいいのか?」を知るためです。ジョギングは歩行よりもエネルギー消費量が2倍です。部屋で2〜3mをターンして往復するとより遅いスピードでもエネルギーが消費されます。ターンをする時に余分なエネルギーを消費するからです。

I am slow jogging instructor, and also personal trainer. So I am trying various things.

I have been jogging all the time in the room recently. The purpose is one. "How much exercise should I do in order to keep weight while eating usual meal?" I want to know this thing. Jogging consumes twice as much energy as walking. When turning 2 - 3 m in the room and going back and forth, energy is consumed even at a slower speed. It consumes extra energy when turning.

 

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現在1日15000歩を目指して走っています(歩きも含めて)。昼も夜も結構食事は摂っていますが、幸い体重は増えていません。部屋の中で走るだけでも十分エネルギーが消費できるし、たくさん食べれますね。幸せです。

今音楽を聴きながら適当に走っています。テレビ見ながらよりは遥かに心地よいです。テレビはいつのまにか見入ってしまって、脚が止まってしまうんです。。。音楽を聴きながら走るのがベストですね。

Currently I am running aiming at 15000 steps per day (including walking). I eat much meals both day and night. But, fortunately my weight has not gained. Even jogging in the room, I consume much energy and eat a lot. So I am very happy. Now I am jogging while listening music. It is far more comfortable than watching TV. I will always look at it on TV. It stops my legs... It is best to run while listening to music.

 

スロージョギングは減量と体力アップに非常に優れた運動法です。私はこれを世界中に広げていきたいです。

Slow jogging is a very good exercise method for weight loss and physical fitness improvement. I would like to extend this to all over the world.